Nová informatika
V první linii pomáháme učitelům, rodičům a dětem připravit se na budoucnost. S nadšeným týmem zkušených ajťáků rozšiřujeme klíčové kompetence prostřednictvím inovativní výuky informatiky.
Bez nesmyslného šprtání vedeme žáky vlastní aktivitou, k zajímavému poznání. Učíme je objevovat svět, který na ně v budoucnu čeká.
Vzdělávání / Nová Informatika
Nabídka kroužků a workshopů

Komunikační dovednosti 1
Pro žáky 7. – 9. tříd. Místo konání: ZŠ Šumava Cena: od 1 350 Kč na pololetí Kdy: každé pondělí v 7:00 hodin před vyučováním

Tiskneme ve 3D
Kdy: středa nebo pátek od 16:00 Místo konání: ZŠ Šumava, JBC Cena: 1990 Kč (15 x 120min.) Lektor: Ing. František Lemfeld, tiskový specialista 3D Foxu
Robohrátky 2: Lego Mindstorms
Kroužek určený pro 2. stupeň nebo účastníky kroužku Robohrátky Kdy: středa od 14:00 (90 min) Místo konání: Základní škola Jablonec nad Nisou, Na Šumavě 43

Robohrátky: výlet do budoucnosti!
Pošlete děti na výlet do budoucnosti. Každý týden budou řešit problémy, které je pomohou připravit na budoucnost. Jenže jaká bude? Na to sice ještě nedokážeme

Pomáháme naplňovat cíle informatiky:
- Moderní pohled na informatiku.
- Programování jako prostředek k růstu, nejenom znalostí jazyka.
- Informatika musí být užitečná pro každého žáka.
- Stupňují se velmi malé kroky, dobře promyšlené a odůvodněné.
- Nová informatika je jazyk přemýšlení novým způsobem, nový nástroj na poznávání světa.
- Žáci pracují spolu, ve dvojici, ve skupině
O čem jiném má být vzdělávání, než že mají děti s radostí a chutí poznávat svět a pokoušet se ho měnit?
Je vůbec výhodné se učit novým způsobem informatiku?
Jasně že, výhodou posilování informatického myšlení je celá řada nově získaných dovedností jako schopnost lépe se rozhodovat, být efektivnější při řešení problému, vymýšlet chytrá řešení atd.
V jakých odvětví má informatické myšlení uplatnění?
Informatické myšlení není jenom pro ajťáky. Většina dnešní výroby se bez počítačů neobejde, organizace svatby by byla při nejmenším o dost složitější, hledání dárců kostní dřeně by bylo téměř nemožné. Informatické myšlení dokáže zjednodušit i prosté nakupování nebo dobře číst soupeře při sportu. Informatické myšlení využijeme v běžném životě, ve studiu i v práci.
Proč se taková informatika neučí ve školách?
V řadě škol v České republice už se nová informatika učí, nicméně je to teprve v samých začátcích. V tomto ohledu je u nás velmi nadějný projekt PRIM. V jiných zemí probíhá kurikulární reforma, ve které se mění, v souvislosti s vývojem technologií, postavení informatiky. Jako země na tom ale nejsme zrovna nejlépe, pojďme to změnit.
Galerie














Ing. Tomáš Bartůněk
jednatel, lektor