
Hana Holemá
Jmenuji se Hana Holemá a jsem studentkou 4. ročníku gymnázia v Praze. Mým životním snem je se stát dobrým učitelem, a proto bych ráda, po dokončení střední školy, pokračovala vysokoškolským studiem se zaměřením na pedagogiku. Zároveň bych se i nadále chtěla rozvíjet v dalších oblastech mého zájmu jako je psychologie a business.
S doučováním a celkově s výukou studentů jsem se poprvé setkala hned v prvních měsících na gymnáziu. Vzhledem k mé jasné vizi do budoucna mi byla nabídnuta spolupráce s Pedagogicko-psychologickou poradnou v Jablonci nad Nisou, kde jsem se úspěšně stala stálou doučující. Jednalo se o doučování většiny předmětů základní školy pro zdravotně znevýhodněné děti. V následujících letech jsem začala připravovat své studenty k jednotným přijímacím zkouškám na střední školy. Setkala jsem se již jak s dlouhodobou přípravou, tak i s krátkodobou. Se studenty se vždy snažím najít jejich nejsilnější a zároveň i nejslabší stránky, abychom společně objevili ten nejefektivnější způsob řešení výuky. Před dvěma lety jsem zařadila také výuku angličtiny pro začátečníky až mírně pokročilé a nyní připravuji studenty i k její maturitní zkoušce.
Krom individuálního doučování se také věnuji výuce IT pro osoby s handicapem v rámci evropského projektu 3K pro praxi v Komunitním centru Tulipan a dále se podílím na přípravě anglického kroužku pro děti na ZŠ.
Mou největší zálibou je můj osobní rozvoj. Ráda totiž nacházím odpovědi na své otázky napříč obory. Miluji cokoli, co není rutinní záležitostí a mohu zde projevit svou kreativní povahu. Mezi mé koníčky patří mimo jiné hra na klavír, výtvarné umění, tvůrčí psaní, fotografování, četba, některé sportovní aktivity, studium psychologie, alternativní medicíny, inovativních vzdělávacích metod a oblastí businessu. V rámci těchto oblastí jsem již získala několik certifikátů:
V oblasti psychologie: Access Bars Class (Access Consciousness), Access Bars Practitioner (Access Consciousness), Body Process Invocation of Anger Embodied (Access Consciousness), Body Process Elimination of lies (Access Consciousness)
V oblasti vzdělávání: Kritické myšlení: užitečný koncept? (EDUALL), Jak pracovat se „zlobivým“ žákem? (EDUALL)
V oblasti businessu: Investice a trading (TRHY.CZ)
Se svými studenty mám většinou velmi vřelý přátelský vztah. Nestavím se, a ani se nechci stavět, do pozice autoritativního učitele. Naopak chci, aby ke mně studenti měli důvěru a vnímali mě spíše jako člověka, který jim podá pomocnou ruku, pokud potřebují a nebáli se o pomoc říci. Mým motem je: „Chyby jsou dary, které nás v životě posouvají dál.“ A za tím si stojím. Za chyby netrestám, naopak je vnímám jako dobrý nástroj k dalším diskuzím a vzdělávání se.